Powered by WebGozar

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

نمايش زاويه‎ ها

اولين فعاليت در واقع نمايش زاويه‎ها توسط ابزار مي‎باشد. معلم مي‎تواند از ابزارهاي ساده‎اي استفاده كند. من در اينجا دو تا دايره تهيه كرده‎ام كه يكي از آنها بصورت كاغذي و ديگري بصورت مقوايي است.
دايره مقوائي را با نقاله اندازه‎گيري مي‎كنيم و به دانش‎آموز نشان مي‎دهيم . اگر دانش‎آموزان ابزار در اختيار داشته باشند مي‎توانند انواع زاويه‎ها را با گردش آنها تجربه كنند و براي دانش‎آموزان تفهيم مطلب ساده‎تر است.
اين دو طرح را توسط دكمه فشاري به هم وصل مي‎كنيم، در هر قسمت شعاع دايره‎ها مشخص شده است. با گردش اين دايره‎ها زاويه‎اي كه مورد نظرمان است روي صفحه نمايش داده مي‎شود.
فعاليتهايي كه مربوط به قسمت زاويه‎هاست، يكنواخت است و در همين حد به دانش‎آموز ارائه مي‎شود.
فعاليت بعدي،‌يك كاغذ يا يك مقوا آماده مي‎كنيم و روي آن چند مثلث با دكمه وصل مي‎كنيم . از دانش‎آموزان مي‎خواهيم با گردش اين شكلكها، زاويه‎هاي 90 درجه، 180 درجه يا 360 درجه را تجربه كنند . البته اندازه‎هايي كه بدست مي‎آورند تقريبي است.
از دانش‎آموز بخواهيم به زاويه 80 درجه مثلث را بچرخاند و بعد از او بخواهيم مثلث را به زاويه 180 درجه بچرخاند به همين ترتيب مثلث را مي‎چرخانيم و زاويه‎ها را مشخص مي‎كنيم.
مي‎توانيم اين فعاليت را با يك فعاليت هنري شروع كنيم. بدين صورت كه از دانش‎آموز بخواهيم يك ماشين درست كند. ابتدا يك تكه كاغذ مستطيلي تهيه مي‎كنيم و آن را به كاغذ مي‎چسبانيم و دو دايره براي تايرهاي آن قرار مي‎دهيم . يك مثلث قائم‎الزاويه و يك مستطيل در بالاي مستطيل در كنار هم مي‎چسبانيم. شكل تبديل به يك ماشين مي‎شود.
در واقع از دانش‎آموز مي‎پرسيم كه اين دايره شعاعهايش كدام هستند. يكبار ديگر خاصيت آن را از او بخواهيم . از دانش‎آموز بخواهيم كه مثلث چه نوع مثلثي است و شكل ساخته شده را با دكمه‎اي وصل مي‎كنيم.
از دانش‎آموز مي‎خواهيم كه اگر شكل را 90 درجه بچرخد به چه صورت مي‎شود و اگر 180 درجه بچرخد به چه صورت مي‎شود. به اين ترتيب انواع و اقسام زاويه‎ها را با گرداندن اين شكل تجربه مي‎كنند. ضمن اينكه يك كارهنري را هم انجام داده است .
فعاليت بعدي، دو تا مثلث تهيه مي‎كنيم و از دانش‎آموز مي‎خواهيم كه اين مثلث‎ها را طوري تا بزند كه زاويه‎هايشان در كنار هم قرار بگيرد.
از دانش‎آموز سؤال مي‎كنيم اين سه زاويه مجموعشان چند درجه مي‎شود؟
چون روي يك خط قرار گرفته‎‎اند بايد احساس كند كه 180 درجه است .و مي‎تواند اين كار را با نقاله انجام دهد تا به اين نتيجه برسد.
فعاليت بعدي، حركت بدني است. معلم در وسط كلاس قرار مي‎گيرد و از دانش‎آموز مي‎خواهد كه بدنش را به اندازه 90 درجه بچرخاند و بعد از او مي‎خواهيم بدنش را به اندازه 180 درجه بچرخاند و به همين ترتيب ادامه مي‎دهيم



:: موضوعات مرتبط: پایه پنجم
ن : مهدی قربانی
ت :
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

بازی اندروید